Przeprowadzki jakie pkd?

Usługi związane z przeprowadzkami są coraz popularniejsze. Częściowo związane jest z rynkiem nieruchomości. Duża liczba nowych mieszkań, sporo ofert na wynajem przekładają się na częste przeprowadzki dużej grupy osób. Niejednokrotnie posiadają one spory dobytek, w postaci różnego typu nieruchomości. Ich samodzielny transport okazuje się bardzo problematyczny. Nawet jeśli dotyczy tylko jednego miasta, ciężko przewieźć wszystkie rzeczy za jednym razem. Osoby, które posiadają samochody transportowe rozważają możliwość wykorzystania ich w sposób zarobkowy. W tym celu mogą założyć właśnie działalność gospodarczą, która sprowadza się do świadczenia usług związanych z przeprowadzkami. Od czego zacząć taki biznes?

Przeprowadzki – jak zacząć biznes?

W pierwszej kolejności warto nakreślić biznesplan, czyli zakres usług jakie dana firma będzie świadczyć. W przypadku firm zajmujących się przeprowadzkami oczywiście do najbardziej popularnych należy transport różnego typu przedmiotów, w tym mebli, czy rzeczy wielkogabarytowych. Jednak współcześni klienci mają wysokie standardy. Sam przyjazd samochodem transportowym i zabranie rzeczy to nie wszystko. Dlatego transport mebli z wniesieniem powinien być jednym z elementów usługi. W tym przypadku trzeba rozważyć jednak zatrudnienie dodatkowego pracownika lub rozpoczęcie działalności ze wspólnikiem. Samodzielna praca może okazać się niemożliwa, jak też niebezpieczna, zarówno dla zdrowia własnego, jak też dobytku klientów. W przypadku wnoszenia ciężkich przedmiotów dwie osoby to absolutne minimum. Dodatkowo trzeba rozważyć także zakup odpowiednich narzędzi, które ułatwią tego rodzaju prace. Bardzo popularne są także przeprowadzki biur. Klienci firmowy liczą często na kompleksową obsługę, dlatego warto uwzględnić tą opcję w swojej ofercie i w odpowiedni sposób przygotować się do jej świadczenia.

Co zrobić jeśli nie posiada się samochodu transportowego?

transport-pianina-wrocławTo podstawowe narzędzie pracy. Jeśli firma nie posiada właściwego środka transportu, ciężko mówić o tym, by mogła utrzymać się na rynku. Jedynym rozwiązaniem jest zakup używanego pojazdu za gotówkę lub nowego w leasing, jeśli ktoś nie posiada wystarczających funduszy na tego rodzaju inwestycję. Trzeba pamiętać, iż potrzebny będzie także wkład własny na poziomie 10%. Czy to rozwiązanie wygodne dla nowego przedsiębiorcy? W zasadzie tak. Co prawda rata leasingu to dodatkowy koszt, związany z prowadzeniem działalności, należy jednak pamiętać, iż podatek dochodowy, który odprowadza przedsiębiorca, wyliczany jest na podstawie dochodu. Czym jest dochód? To nic innego jak przychód pomniejszony o koszt jego utrzymania. Oznacza to, że wszelkie wydatki związane z działalnością i jej prowadzeniem, w tym ubezpieczenie pojazdu, czy właśnie rata leasingu stanowią koszt utrzymania firmy, jak też związane są bezpośrednio z uzyskaniem przychodu. Dlatego kwoty te mogą być od niego odjęte, co przekłada się na wysokość podatku dochodowego. Co więcej warto zachować pewne zaplecze gotówki, niż finansować samochód bez leasingu. W przyszłości może pozwolić to na lepszy rozwój firmy, czy dodatkowy zakup samochodu i rozszerzenie sektora działań, czy zwiększenie liczby przyjmowanych zamówień.

Jak zarejestrować działalność?

Podobnie jak wszystkie, inne działalności. Bardzo popularny system informatyczny, który działa z ramienia rządu, a zatem obsługiwany jest przez różnego typu urzędy, szereg formalności pozwala załatwić zdalnie. Tak samo wypełnienie wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczych. Jednym z najważniejszych punktów, który należy bezwzględnie uzupełnić, jest PKD – czyli Polska Klasyfikacja Działalności. Pozwala na określenie charakteru firmy, jak też zakresu usług, jakie zamierza świadczyć. Dla firmy przeprowadzkowej jest to kod 49.42.Z, związany z transportem towarów oraz osób, także wynajem sprzętu transportowego wraz z operatorem.

Zobacz również:

Co warto przygotować do prowadzenia firmy?

Jak rozpocząć nowy etap w życiu?W celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług, obok podstawowych narzędzi pracy, warto też posiadać innego typu materiały. Do podstawowych należą kartony do przeprowadzki, które pozwalają na spakowanie i bezpieczny transport różnego typu, niewielkich elementów. Poprzez składowanie rzeczy w pudłach, o wiele łatwiej zagospodarować wolną przestrzeń w samochodzie transportowym. Dodatkowo firma może oferować także wszelkiego rodzaju materiały zabezpieczające, jak gąbki, folie bąbelkowe, czy wypełniacze, które chronią i stabilizują materiały transportowane w pudełkach. Pomocne okażą się także pasy, którymi można zabezpieczyć większe sprzęty, takie jak lodówka, czy kuchenka, czy też meble. Dzięki temu nie przesuwają się w trakcie transportu. Zniwelowane zostaje także ryzyko ich przewrócenia się, co niechybnie mogłoby doprowadzić do ich uszkodzenia. Trzeba pamiętać, że tego typu zdarzenia najczęściej, gdy transportowane materiał zostały uszkodzone, wiążą się z pokryciem strat przez firmę na rzecz klienta. Dlatego warto w jak najlepszy sposób zatroszczyć się o to, aby wszystkie rzeczy dojechały w nienaruszonym stanie.